"Historie van mijn eigen auto's"
Op 04-04-1984 heb ik mijn rijbewijs gehaald maar ik had helaas geen geld om gelijk een auto te kopen. De donkergroene VW Kever uit 1970, met kenteken 78-30-ND, die onze buren als tweede auto hadden poetste ik met enige regelmaat. Toen de buurvrouw het rechtervoorspatbord in de kreukels reed mocht ik, mits mijn ouders het goed vonden, deze Kever hebben als dank voor het poetsen. Mijn ouders hadden geen bezwaar. Ik was dolblij en zat gelijk achter het stuur om heel Enschede door te rijden in mijn nieuwe aanwinst. Wat een fijn autootje, wat een supergeluid maakte de luchtgekoelde 1300 cc motor die nog maar 39506 kilometer gelopen had. De buren hadden wel gemeld dat er enig werk aan zat. Het ongeluk was niet voor niets geweest; de remmen deden het niet meer zo goed. Verder moesten natuurlijk de koplamp en het spatbord vervangen worden. Het leek mijn vader wel een goed idee eerst een ANWB keuring te doen zodat ik een beetje wist hoeveel werk en geld ik kwijt zou zijn om hem weer goed te krijgen. Zo gezegd zo gedaan. De uitkomst was dermate bedroevend dat de Kever niet eens meer op mijn naam gezet is. De woorden van de keurmeester waren dat "een doorgewinterde hobbyist en een behoorlijke kluif aan zou hebben". Een doorgewinterde hobbyist wilde ik wel worden maar was ik nog niet. Helaas geen Kever dus, en om het verhaal af te maken gaf te keurmeester ook nog aan dat hij het afraadde om verder met de auto te rijden. Zo kwam ook aan dit plezier direct een einde. Wel met een goede reden trouwens want het hele motorblok was op een centimeter na geheel losgerot van het chassis. Zo ging "mijn eerste auto" naar de melkboer, die had zo'n SRV wagen en kon de motor goed gebruiken. Voor mij bleef er niets anders op dan te gaan sparen en de komende jaren werd het dus fietsen en met de trein. Ik moest in militaire dienst en dat kon prima met de trein en taxi. Er is zelfs geen enkele foto van de Kever gemaakt......
het keuringsrapport van de Kever
.....wat kwam er na de kever aan auto's voorbij:
|
Mitsubishi Celeste 1600 ST
|
|
|
Mitsubishi Celeste 1600 ST
|
|
|
Mitsubishi Celeste 1600 ST
|
|
|
Mitsubishi Celeste 1600 ST
|
|
|
Toyota Hi-lux Pickup 2.4
|
|
|
Opel Rekord 1.9 D
|
|
|
Ford Capri 2.0 S V6
|
|
|
Ford Capri 2.0 S V6
|
|
|
Ford Fiesta 1.1 L
|
|
|
Ford Sierra station 2.3 D CL
|
|
|
Ford Mondeo 1.8 Wagon TD Business Edition
|
|
|
Ford F 100 Ranger XLT Pickup 5.7 V8 automaat
|
|
|
Audi 80 CL
|
|
|
Ford Mondeo 1.8 Wagon Ghia
|
|
|
Chevrolet Corvette Stingray 5.7 V8 automaat
|
|
|
Ford Mondeo 2.0 TDDI Wagon trend
|
|
|
Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 automaat
|
|
|
GMC Vandura 2500 5.7 V8 automaat
|
|
|
Fiat Cinquecento 0.9 S
|
|
|
Volvo 850 2.5 10v 5cyl
|
|
|
Volvo 850 2.5 10v 5 cyl
|
|
|
Volvo 850 T-5r 2.3 20v 5 cyl automaat
|
|
|