HOME
terug naar overzicht

Kenteken: 22-YB-54
Bouwjaar: 30-06-1977
Gekocht voor 7750 euro op 02-02-2008
Verkocht op 02-06-2010 voor 6750 euro (500 voor de verkoop van het wrak, 6250 vergoeding verzekering na totall loss verklaring)

Na jaren met het plan gespeeld te hebben een klassieker voor dagelijks gebruik te kopen heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een Chevrolet Caprice gekocht. In dezelfde periode dat ik met het Corvette virus besmet werd in de USA maakte ik ook kennis met de Caprice. De auto viel me toen op omdat hij tussen de andere Amerikanen zo klein en slank gelijnd was. Eenmaal terug in Nederland zag ik daar niet veel van terug, maar ik ben het altijd een mooie auto blijven vinden. Na her en der info te hebben ingewonnen waaruit bleek dat het een betrouwbare en veilige auto was heb ik op 2 februari in Biddinghuizen een Caprice gekocht. 1977 was het eerste jaar dat dit model op de markt kwam, hij was ruim een halve meter korter dan zijn voorganger! De auto had centrale vergrendeling, airco, cruise controll, electrische ramen en.... LPG. Dus op ABS en de airbags na had ik alles wat de Mondeo ook had!! Een heerlijke auto. Het enige nadeel, zo bleek na verloop van tijd, was dat je weinig bagageruimte had doordat de helft van de kofferbak in beslag werd genomen door de 100 liter gastank. Dan nam het reserve wiel ook nog een kwart in beslag dus veel meer dan een paar boodschappentassen gingen er niet in. Dit was de reden dat ik toch ging kijken naar een andere auto....

Chevrolet Caprice Classic

Chevrolet Caprice Classic

Chevrolet Caprice Classic

Chevrolet Caprice Classic







Chevrolet Caprice Classic



Chevrolet Caprice Classic











Terwijl de Caprice te koop stond kreeg ik er een ongeluk mee en werd hij totall loss verklaard. Een onverzekerde, onder invloed van drank zijnde tegenligger, die geen geldig rijbewijs had besloot op 20-7-2009 in te gaan halen op een stuk waar ik al reed en botste frontaal op de Caprice met een snelheid die volgens de politie zeker 80 km/u is geweest. Ook de tegenligger is totall loss (de auto tenminste). Hij probeerde er na de botsing vandoor te gaan, maar zijn auto was dermate beschadigd dat hij er na 30 meter mee ophield. Zonde van de Caprice. Enige "voordeel" bleek dat de tegenpartij dan weliswaar niet verzekerd was maar dat hij de auto nog maar 10 dagen geleden gekocht had waardoor hij nog onder het "na risico" van de garageverzekering viel. Ik kreeg uiteindelijk 6250 uitgekeerd en mocht het wrak behouden. Dat werd uiteindelijk verkocht aan de monteur van de garage waar ik kwam. Deze heeft hem weer gemaakt en opnieuw gespoten. Na enige tijd is hij verkocht en staat sinds 2016 niet meer op kenteken. Waarschijnlijk is hij gesloopt voor onderdelen.


Chevrolet Caprice Classic




en de auto van de tegenpartij.....