Kenteken: HF-FB-95
Bouwjaar: 12-11-1993
Gekocht voor 0 euro op 28-06-2016 en geruild voor een Fiat Cinquecento op 01-12-2018
Verkocht voor 1400 euro 27-11-2017 en voor 1400 euro op 24-12-2018
Een auto die al langere tijd op mijn verlanglijstje stond was een Volvo 850 T-5r of een R. Onverwachts kreeg ik een Volvo 850 10 V aangeboden. Mijn partner had een mooie XC60 gekocht en ik mocht haar Onyx Green 850 wel hebben. Dat leek me wel wat aangezien hij keurig onderhouden was en ze hem 10 jaar had gehad. Maar het was een hele kale uitvoering en daar moest iets aan gedaan worden. Daar diende de zwarte 850 voor.
Als eerste kwamen er nummerplaten met opgelegde letters op. Er werden windschermen op de voorruiten gemonteerd. De USA stads- knipperlichten van de zwarte 850 werden gemonteerd en de V70 achterlampen werden weer vervangen door de originele 850 lampen. De grille werd vervangen door een XC blokjesgrille. Het complete interieur werd gewisseld. De stoffen stoelen gingen eruit en de zwart leren bekleding uit de Blackstone 850 erin. Ook de middenconsole werd gewisseld en zo kreeg de Onyx Green een leren armsteun met bekerhouders. Na wat zoekwerk kreeg ik ook 4 zwart leren deurkaarten te pakken. Het dashboard kreeg een houtlook en het met leer beklede stuur uit de zwarte kwam in de groene. Er werd een USA klokkenset gemonteerd met een boordcomputer. Achterin kwam een optie: een hoedenplank met rolhoes. Verder werd er een variabele ruitenwisserinterval gemonteerd en follow home verlichting. Tenslotte werd er nog een knipperlicht comfortmodule ingezet. Tevens werden alle schakelaars gemonteerd en van verlichting voorzien, ook al waren er een paar bij (open dak en hoogte verstelling van de koplampen) die niet waren aangesloten.
In Belgie werden 4 zo goed als nieuwe 17"R velgen gekocht. Nadat deze zilver waren gespoten en van nieuwe banden waren voorzien konden ook deze gemonteerd worden. Het plan was nog de 850 te verlagen maar door de aankoop van de volgende 850 kwam dit er niet meer van.
Tenslotte werden de R voorbumper en achterspoiler van de zwarte 850 onyx green gespoten en gemonteerd. De mistlampen van de zwarte waren kapot en werden vernieuwd en aangesloten. Dit was het eind resultaat.
Zelfs de Turbometer werkte al had hij geen Turbo ;>)
Vervolgens kwam er weer wat anders op mijn pad en werden de R bumper en R velgen er weer gedemonteerd en werd de onyx 850 Volvo verkocht. Ik kreeg de auto met 311000 kilometer op de teller en met 333000 werd deze fijne auto op 27-11-2017 verkocht aan een liefhebber in Almelo die hem echter na een jaar weer wilde verkopen. Hij had een baan dichtbij huis gekregen en de Volvo was hem te duur qua vaste lasten. Ik grapte dat ik wel een leuke Cinquecento voor hem had en wel wilde ruilen. Tot mijn verbazing ging hij daar serieus op in. Aangezien de Cinquecento wel een hobby auto was en er wel wat puntjes moesten gebeuren, onder andere een APK, raadde ik hem de ruil eigenlijk af. Maar het weekend erop kwam hij al kijken en we maakten de afspraak dat de ruil door zou gaan als er een APK op kwam en er een aantal punten werden opgelost. Wederom met dank aan mijn zoon Mark die dit hele lijstje heeft afgewerkt, waaronder de gehele achteras die er onder weg moest omdat er een plaatje gelast moest worden. En zo was ik op 1 december 2018 opnieuw eigenaar van de Onyx green Volvo die toen 243.000 kilometer op de teller had staan. Nog geen maand later en 500 kilometer verder (3444481) werd hij opnieuw voor 1400 euro verkocht aan een andere liefhebber.
|