HOME
terug naar overzicht

Mitsubishi Celeste 1600 ST
Kenteken: 58-NL-62
Bouwjaar: 1976

In de personeelsflat waar ik woonde was er nog iemand met een Celeste. Het was er één van het eerste type, met de gebogen achterlichten. Daarvan zijn er nu nog slechts 3 in Nederland. Hij was van plan deze Celeste geheel opnieuw te laten spuiten en was op de parkeerplaats al begonnen met schuren en plamuren. Toen hij klaar was om naar de spuiter te gaan maakte hij echter een schuiver op de A 28 en raakte daarbij de vangrail over de gehele zijkant. Daarmee strandde zijn project en ik kon de Celeste overnemen voor onderdelen. Volgens mij heb ik niet eens hoeven te betalen als ik er maar voor zorgde dat hij van de parkeerplaats verdween want hij had klachten gehad van de beheerder van het gebouw. Volgens mij heb ik er weinig onderdelen van gebruikt. Wel hebben Gert en ik getracht een veerpoot te demonteren omdat er een gaatje in de veerschotel van mijn Celeste zat en dat was APK afkeur. We wisten niet goed hoe dat moest en hadden de verkeerde moeren of bouten losgedraaid. We kregen toen de veerpoot niet meer in de originele staat terug omdat de schokbreker te veel weerstand gaf. Geen idee hoe dat toen verder is opgelost, maar de Celeste is met loszittende veerpoot en al door ons naar de sloperij gesleept. Daar moesten we hem achter op het terrein zetten. Het had geregend en ik moest af en toe flink gas geven om niet weg te zakken in de blubber. Gert zat achter het stuur, de voorruit was verwijderd en zo kon hij een volle laag modder in zijn gezicht opvangen.