Ford Capri 2.0 S V6
Kenteken: DK-79-XF
Bouwjaar: 1979
Gekocht op 06-05-1992 voor 3250 gulden
Verkocht: voor ?? gulden op 14-05-1994
Een auto die ik al langer wilde hebben was de Ford Capri. Mijn vriend, André, had een Capri uit 1977, een type II (staat hier op de achtergrond bij de onderdelen met een kapot motorblok). Toen zijn Capri te koop kwam heb ik nog overwogen om hem over te nemen maar qua kosten raadde hij het me af. Daarnaast had ik toen de Celeste en wilde daar nog geen afstand van doen. Nu, na mijn Toyota avontuur, besloot ik dat de tijd rijp was voor een Capri. Het moest het laatste type worden en sowieso een V6. Deze auto stond in Valkenswaard te glimmen (de lak was nog nat) en onder het mom van wat van ver komt is lekker heb ik hem gekocht. De vraagprijs was 4250 gulden, maar 1000 gulden goedkoper was ook goed. Nieuwe lak, nieuwe bekleding, prachtig, maar al met al gaf mijn verstand me te kennen dat deze auto geen goed afgewerkte indruk maakte. Maar hij zag er wel mooi uit, en wat was hij snel en wat een lekker geluid!!! Thuisgekomen bleek mijn verstand echter gelijk te hebben, voor de eerste APK was ik 2500 euro kwijt. Er zat veel laswerk aan; zo waren alle stoelsteunen losgerot en hingen de stoelen alleen nog vast aan de voorzijde van de steun. Het achterste stuk, waar het gewicht op kwam als je ging zitten, was helemaal losgeroest. Verder waren er de nodige slordigheden die gemaakt moesten worden waaronder een niet werkend dashboard. Ik heb er andere spiegels opgezet, de ronde verstralers van de Toyota, een klein nummerplaatje aan de voorzijde en in de knipperlichtunits had ik een fitting gemaakt voor stads- en knipperlicht. Zo had ik weer de oranje stadslichten. Vanaf het begin wilde ik de S velgen vervangen voor RS velgen, maar die waren erg gewild en moeilijk te vinden. Elke zaterdag werd de Telegraaf gekocht om de autoadvertenties na te pluizen, maar zonder resultaat. Eerst maar eens op vakantie, de 3500 kilometer door Frankrijk heeft hij prima doorstaan. Teruggekomen maar weer eens een rondje sloperijen en zowaar: bij Akkie Stomphorst in Utrecht stond, netjes geparkeerd in het vlak voor de verkoopbare auto's, een Capri met RS velgen. Helaas waren de velgen al verkocht, maar als ik de hele auto kocht had ik de velgen natuurlijk ook. Aangezien mijn grijze Capri weer voor de APK moest, die ik met niet al teveel vertrouwen tegemoet zag, én deze Capri er bij nadere inspectie eigenlijk niet zo slecht bijstond als ik in eerste instantie dacht besloot ik hem maar te kopen. Mijn grijze Capri werd verkocht ik aan de vuilnisman die hem kort erna totall-loss reed.
De S striping was verkeerd aangebracht, de S had achter de deur moeten staan in plaats van erop. Die striping heb ik er dus afgehaald.
De ringen rond de meters had ik lichtblauw gespoten. Dat paste goed bij de bekleding.
|